Live chat Publieke Sector

Binnen de publieke sector is een live chat functie op de website van toegevoegde waarde. Door een live chat functie toe te voegen aan de website kunnen website bezoekers snel, anoniem en opeen laagdrempelige manier contact opnemen met een organisatie. Hierdoor stellen de websitebezoekers met een vraag of de producten of diensten sneller een vraag in plaats van dat deze bezoekers de website meteen verlaten. Hierdoor gaat het conversie percentage op de meeste websites met een live chat functie omhoog. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een afspraak maken via de chat.

Hoe werkt de live chat?

Wanneer een organisatie binnen de sector bioscopen er over nadenkt om een live chat functie toe te voegen biedt Chatkracht de ideale oplossing. De organisatie kan er voor kiezen om de live chatfunctie volledig uit te laten bestelden aan de chatspecialisten van Chatkracht of er voor kiezen om dit zelf te doen met ondersteuning van de Chatspecialisten. Dit wordt binnen Chatkracht het hybridemodel genoemd. Binnen dit model wordt er door de chatspecialisten eerst 30 seconden gewacht voordat zij de binnen komende chat oppakken. Op deze manier kan de organisatie binnen de eerste 30 seconden zelf contact zoeken met de klant. Is er op dat moment niet beschikbaar van uit de organisatie om de chat binnen 30 seconden op te pakken, dan wordt de chat opgepakt door de chatspecialisten van Chatkracht. Op deze manier wordt de klant alsnog te woord gestaan.

Hoe komen wij aan de antwoorden?

De chatspecialisten van Chatkracht proberen indien dat mogelijk is altijd de website bezoeker op de juiste manier te woord te staan en op deze manier de website bezoeker over te laten gaan tot een aankoop via de website. Wij beschikken over een kenniscentrum die samen met het bedrijf zelf is opgezet. Hier proberen wij zoveel mogelijk informatie uit te halen die wij kunnen terugkoppelen aan de klant.